Jó havi fogyási célok. Életmódváltó program – 4. rész

Fogyás célok, Miért akarsz lefogyni? – az okos célkitűzés ereje

Ha valóban kész vagy dolgozni fogyás célok változáson, akkor üdvözöllek a célkitűzés szakaszában! Először is nézzük meg, mi különbözteti meg a puszta vágyat a céltól. Tegyük fel, hogy az év első napján megfogadtad, formába hozod magad, leadsz néhány kilót.

Jó havi fogyási célok. Életmódváltó program – 4. rész

Azóta már vágtál néhányat a centin, fogyás célok még semmit nem tettél a célod fogyás célok, azon kívül persze, hogy mindennap nyugtáztad, hogy eddig nem léptél előre. Elgondolkodtál, mi tart benne a kényelmes állóvízben? A változtatás vágya nagyon dicséretes, de még nem cél.

fogyás célok

Cél az, amikor következetesen, nap mint nap dolgozol azon, hogy megváltozzon az életed illetve az alakod. Miért kellenek célok? Hidd el, jó okod van rá: — A célok sikeresebbé tesznek. Biztosan tapasztaltad már, hogy amikor elköteleződtél fogyás célok mellett, tehát meghoztál egy döntést, hirtelen érdekes véletlenek sorozata terelgetett tovább ezt hívják szinkronicitásnak.

Például összefutottál egy régi baráttal, aki szintén azon törte a fejét, hogy ideje lenne eljárnia futni. Vagy rábukkantál egy olyan weboldalra, ahol választ kaphattál a kérdéseidre.

Ha fogyás célok a célod, ha rákoncentrálsz, ha nem téveszted szem elől, megjönnek a lehetőségek és megkapod a fogyás célok is, amelyekre szükséged van. Próbáld ki!

De először dönts!

Új év új célok: Alapok a sikeres fogyáshoz

Mert döntened kell zsírégető sydney el kell hinned, hogy megérdemled, hogy elérd, mint ahogy arra is készen kell állnod, hogy megfizesd célod elérésének árát. Egy spanyol mondás szerint: Vedd el, amit akarsz, és fizesd meg az árát!

Hogy ez az ár mekkora, az benned dől el. Érezned kell, mit miért áldozol fel, szervezel át vagy teszel félre!

Miért akarsz lefogyni? – az okos célkitűzés ereje

Ha megszoktad, hogy az estéid tévénézéssel és falatozással telnek, akkor e szokás elhagyásakor az ebből fakadó örömet pótolnod kell! Nem biztos, hogy az első nap élvezettel indulsz majd az edzőterembe, de előbb-utóbb rájössz, hogy jóval többet nyersz a gáton, mint amennyit veszítesz a réven. Alkosd meg a célodat!

fogyás célok

A cél először is semmiképpen sem olyan, amitől összeugrik a gyomrod, izzadni kezd a homlokod és remegni a lábad. Célodnak öt fő kritériumnak kell megfelelnie: legyen konkrét, fogyás célok, vonzó, megvalósítható és időben behatárolható! Légy konkrét! Segíti célmegfogalmazásod, ha lelki szemeid előtt lepergeted a megvalósulását! A jó cél olyan, mint egy iránytű, mindig megmutatja, mi legyen a következő lépésed. Tudd, hogy miért akarod! Ha célmegfogalmazásod a miértre is kitér, az további hajtóerőt jelenthet neked.

A háttérben álló okok ereje különösen akkor érvényesül, amikor jönnek a nehézségek. Figyelj a pozitív megfogalmazásra!

Akkor csak figyelj! Ez a szó több összetevőt jelöl, és a célodnak mindegyiknek meg kell felelnie, külön-külön és egyben is. Ha egy ilyen okos végpontot jelölsz ki magadnak, a fogyás többé nem álmodozás és megközelíthetetlen végcél lesz, hanem végre egy sikeres tervvé válik!

Képzeld el, hogy bemész egy étterembe és azt mondod a pincérnek. Amikor a célodat fogalmazod, akkor sem gyümölcsöző arra figyelned, mit NEM akarsz, hanem arra, mit akarsz helyette?

Ügyelj célod nagyságára!

Célok és célok kitűzése a fogyáshoz, SZÍVDERÍTŐ A fogyáshoz vezető 5 lépés

Nem könnyű belőni egy cél nagyságát. Fontos, hogy realisztikus legyen, ellenkező esetben hamar elapad a motiváció. Viszont az sem jó, ha túlságosan alacsonyra teszed a mércét, mert akkor sem lesz kedvünk időt és energiát áldozni rá.

Olyan célt válassz, ami hívógatónak tűnik, de azért nyújtózkodni kell érte. Biztos, hogy a te célod? Ne a külvilágtól vagy a mérlegtől várd, hogy megállapítsa, milyen vagy valójában!

fogyás célok

Fontos, hogy célod a tiéd legyen és a te szükségleteidből eredjen! Szabj egy határidőt!

Tűzz ki reális célokat, ha fogyni akarsz! Ez az egyik legfontosabb tipp fogyáshoz: ugyanis az egészséges mértékű súlyvesztés bizony időbe telik! Reális célokat tűzzön ki! Adjon magának időt, tartson ki az új szokásai mellett, sőt, néha engedélyezzen egy kis mentális pihenőt.

Egy feladat megoldása többnyire pontosan annyi ideig tart, amennyi időnk van rá. Ebből is látszik, hogy a határidők nagyon is hatással vannak a viselkedésünkre. És van egy másik funkciójuk is: azt vizsgálják, valóban elkötelezettek vagyunk-e. Vizsgáld meg a tested reakcióját! A legjobb, ha több lehetséges célt és formát jelen idejű, jövő idejű fogyás célok magadban. Figyeld meg, hogy reagál célmeghatározásaidra a tested, melyik mit vált ki belőled.

fogyás célok

Fogyás célok válaszd, amelynek kimondása a legjobb érzéseket idézi elő kellemes bizsergés, melegség stb. Minél erősebb és azonosíthatóbb a pozitív érzés, annál jobb!

Hatályos:

Célod igazodjon az alapértékeidhez! Személyes fejlődésünk egyik alapköve a bennünk rejlő alapértékek felismerése. Csak az értékalapú célok által teljesedhetünk ki, a többi mind mellékvágány. Ha ismerjük az értékeinket, nem fogunk az evéshez, a lustálkodáshoz, a dohányzáshoz, vagy éppen a gyógyszerekhez menekülni, hanem önmagunkban találjuk meg a választ a kérdéseinkre. Számos alapértékünk van, íme néhány a teljesség igénye nélkül: kalandvágy, kockázatvállalás, merészség, báj, nagylelkűség, bátorítás, befolyás, érzékenység, támogatás, odaadás, stb.

fogyás célok

Értékeink sarkcsillagként mutatják a helyes irányt. Ehhez kapcsolódik az egyik házi feladat is.

fogyás célok

Házi feladat: 1. A fenti szempontok figyelembevételével fogalmazd meg és írd le a célodat! A lap másik oldalára gyűjtsd össze az alapértékeidet.

Nagy Réka: Fogyás helyett az egészség megőrzése legyen a cél! - bokorapartman.hu

Melyek azok a tulajdonságaid, amelyek eddig előrevittek az életedben, amelyeknek a sikereidet, az örömeidet köszönheted?

Majd vizsgáld meg, hogy a kitűzött célod tükrözi-e az alapértékeidet és ezúttal hogyan segíthetnek téged a célod megvalósításában? A következő rész témája az életmódváltó akcióterv! A sorozat első részét itt olvashod.