Csaló étkezések: tegyük rendbe őket!

Fogyás csaló nap

Hogyan tartsunk csalónapot anélkül, hogy híznánk tőle?

Mi a tudomány a dolog mögött?

A csalónap minden diétázó legédesebb álma, egy olyan nap a héten, amikor a szigorúan tartott étrend után végre kicsit elengedhetjük magunkat, és azt ehetünk, amit csak fogyás csaló nap. Vagy mégsem? Egy csalónap ugyanis elég rendesen derékba törheti az addigi fáradozásainkat, ha nem csináljuk megfelelően.

Ha szeretnél lefogyni, akkor valószínűleg egyszerre több dolgon is változtatnod kell.

Milyen egy jó csalónap, mit ehetünk alatta, és mire figyeljünk, hogy ne legyen belőle baj? Általában a csalónapokkal kapcsolatban három különböző hozzáállással találkozhatunk: A csalónap azt jelenti, hogy egy adott periódus alatt annyit ehetünk, amennyit akarunk, és olyan ételekből, amilyenekből csak akarunk.

Bűnözz okosan: így működik a diétában a csalónap Mikor csalhatsz? Az első hetekben, amikor elkezdesz egészségesen táplálkozni — főleg, ha a testsúly csökkentése a cél — semmiképpen ne tervezz a csalóétkezéssel, pláne ne csalónappal. Az első időszakban fontos, hogy rögzüljenek az új étkezési szokások.

A csalóétel vagy -ital olyan, amit a diétába nem illesztenénk be, de egészségügyi hatásai miatt muszáj: a gyümölcs fruktóztartalma a vércukorszint szabályozása miatt vagy a kávé az ébresztő hatása miatt.

A csalás, vagyis a csalónap vagy a csalóétel a diéta természetes része, és nem szabad csalásnak nevezni, mert negatív felhangot üt meg.

gyógynövények a fogyás elősegítésére hogyan lehet gyorsan égetni a hónaljzsírt

A mi hozzáállásunk az utolsóhoz van a legközelebb: senki nem képes olyan diétát hosszú távon tartani, ami brutálisan szigorú, és nem enged meg semmilyen olyan élelmiszert vagy italt, amit egyébként nagyon szeretünk. Ha nem rapid diétára készülünk amit egyáltalán nem is ajánlunk senkinekhanem életmódváltásra, akkor találnunk kell egy olyan étrendet, ami hosszú távon is tartható.

Ennek ellenére van olyan, akinek sokkal jobban bejön az a módszer, hogy heti egyszer jóval magasabb kalóriamennyiséget visz be a szervezetébe, és akkor megengedi magának az olyan ételeket is, amiket egyébként nem.

A csaló nap A csaló nap Korábbi cikkeinkben érintettük már a témát, és talán ismerősen is cseng ez a fogalom.

Arról, hogy pontosan milyen egészségügyi hatásai vannak egy ilyen csalónapnak, megoszlik a tudomány véleménye. Fotó: iStock.

zöld kávé gyakori kérdések súlyvesztés munkahelyek

Vannak olyan kutatások, amelyek azt bizonyítják, hogy a nagyon szigorú diéta lecsökkenti a szervezetben a leptin szintjétami egy olyan hormon, amely a fogyásban és az étvágyunk szabályozásában is nagy szerepet játszik. Ha beiktatunk egy csalónapot, az átmenetileg megnövelheti a leptinszintünketméghozzá 24 órán keresztül akár 30 százalékkal is — ezután azonban visszaáll a megszokott arányokra.

legjobb kiegészítő a gyógyuláshoz és a fogyáshoz lefogy küldetés bc

Ez okozza azt is, hogy az anyagcserénk is felpörög egy-egy csalónap után, csakhogy gyakran nem annyira, fogyás csaló nap megérje ez a nagyobb swing zsírvesztés kalóriabevitel. A csalónapok pszichológiai hatása sokkal fontosabb: ha nagyjából tartjuk fogyás csaló nap as szabályt, azaz az időnk 80 százalékában a diétánknak megfelelően eszünk, 20 százalékában pedig kirúgunk a hámból, akkor sokkal tarthatóbbnak tűnik az egészséges életmódmintha nagyon beszabályoznánk magunkat.

Nem szabadna érzelmeket társítanunk az élelmiszerekhez, hanem úgy kellene kezelnünk őket, mint az üzemanyagot, amellyel a szervezetünket ellátjuk. Ha szeretnénk csalónapot tartani, a legfontosabb az, hogy megértsük: nem az a lényeg, hogy minél több kalóriát lenyomjunk a torkunkon minél rosszabb élelmiszerekből. Ha van rá lehetőségünk, ekkor is tartsuk meg az alapvető egészséges étrendet, csak együnk mellé olyan nassolnivalót, amit egész héten nem engedtünk meg magunknak — vagy ne nassoljunkde együnk nyugodtan olyan főételt, amit máskor nem ennénk.

Csalónap vs. csaló étkezés

Az egészséges életmódhoz szokott gyomornak sem jó, ha egyetlen napon csak magas kalóriatartalmú, egészségtelen ételeket adunk neki, és könnyen lehet hányás-hasmenés a dolog vége, ha nem figyelünk.

Az alapszabály tehát ennyi: maradjunk az észszerűség határain belül, de engedjünk a csábításnak, és ne vonjuk meg magunktól a kedvenc ételeinket.

Így hosszú távon is sokkal egészségesebbek és boldogabbak lehetünk, és nagyobb az esélye, hogy tovább kitartunk a diétánk mellett is.